Jednorázové SEO je k ničemu, chytrá konkurence do měsíce vyhraje

Když se dnes řekne SEO (nebo složitě optimalizace pro vyhledávače), mnoho majitelů webů si představí, jak na jejich vysněná slova vybíhají na pejskovi (seznam) a google jako prvním. Nic zvláštního, až na to, že tím v mnoha případech jejich představy končí a začíná konkurenční boj o pozice ve vyhledávačích. Pokud provedou jednorázové SEO úpravy a dále s webem nic neudělají, chytrá konkurence je do několika dnů až týdnů předběhne.

Chci být první ve vyhledávačích, je to přeci vaše práce (a nejlépe zadarmo)

Spousta lidí si stále myslí, že SEO je věčné, stačí udělat jednou, s minimálním či nejlépe žádným zásahem do již existujícího webu a tím pádem téměř bez nákladů. Názory tohoto druhu ještě umocňují "super specializované" firmy, které klientům nabízejí nemožné za směšné ceny. Povětšinou nevalné výsledky pak človeku dokáží nejen vytáhnout opravdu dost peněz z peněženky, ale také často odradí na dlouhou dobu od dalších SEO úprav, což je největší škoda.

Kdo jste zasvědcen, jistě víte, jak jdou SEO analýzy od různých firem někdy těžce proti sobě. V okamžiku, kdy takovou analýzu dostane majitel webu a přisvojí si ji, s opravdovým SEO je mnohdy konec. Z analýz jsou totiž doporučení, která majitel ještě osekaná dle toho, jak se mu to líbí, nebo jaký má rozpočet. No a vzniká paskvil, dost často pouze jednorázové SEO, které nemá téměř žádný smysl z dlouhodobého pohledu.

Chytrá konkurence provádí SEO průběžně a dosáhne tím mnohem lepších výsledků

V okamžiku, kdy se web začne prodírat na lepší pozice ve vyhledávačích díky SEO úpravám, dozví se to konkurence a zoptimalizuje svůj web. Běžná konkurence projede zoptimalizovaný web, udělá si obraz toho, co se změnilo, přibylo či rozšířilo a provede na svém webu podobné úpravy, mnohdy mnohem silnější, aby měli jistotu prvenství. Je tedy zřejmé, že v dlouhodobém časovém horizontu jednorázové SEO nemá smysl a je potřeba reagovat pružně na změny konkurence.

Vyhledávací roboti, SEO a sledování konkurence

Vyhledávací roboti dnes fungují mnohem rychleji a spousta větších webů je indexovaných v podstatě non-stop - dle toho, jak často se mění jejich obsah. SEO se proto projeví relativně rychle, ve dnech až týdnech. Pokud jsou provedeny pouze jednorázové SEO úpravy, během několika dnů (v tom lepším případě) se web ve vyhledávačích začne pohybovat a zároveň chytrá konkurence začíná zavádět kroky, aby zachovala, nebo i zlepšila své výsledky a upevnila pozice. Celý optimalizační cyklus se tedy opakuje v cca měsíčním intervalu.

Konkurenti se mnohdy sledují automaticky. Takovou práci za ně dělají SEOboti, kteří dokáží "ukrást obsah", analyzovat ho a poskytnout například přímo návrhy klíčových slov, na které je konkurenční web slabší a tím pádem ho lze předběhnout. Na základě jeho výstupních informací pak nastoupí copywriteři a opět SEO, které zajistí lepší pozice ve vyhledávačích.

Je nutno dodat, že pokud web nemá dostatek kvalitního obsahu (především textového), není ve své podstatě co optimalizovat a nepomůže ani svěcená voda. Často totiž chtějí lidé optimalizvoat weby "obrázkového typu", ale kde nic neni, ani smrt nebere, natož pak vyhledávače.


Kam dál?